Rugrevalidatie

Zestig tot negentig procent van de bevolking krijgt ooit te maken met een periode van lage rugpijn. Deze pijnklachten concentreren zich in de lage rug, maar stralen soms uit tot in de billen of in de benen. De oorzaken van deze klachten kunnen verschillend zijn, maar bij bijna alle lage rugklachten zijn er problemen met de stabiliteit en conditie van de rug. Rugrevalidatie trainingen helpen deze te verbeteren, zodat uw rug weer sterk en pijnvrij wordt.

Waaruit bestaat de rugrevalidatie?
Allereerst wordt er samen met de fysio- of manueeltherapeut bekeken of er bewegingsstoornissen in de rug aanwezig zijn en hoe deze kunnen worden verholpen. Daarnaast wordt er getest hoe de huidige conditie en het stabilisatievermogen van uw rug zijn. Hierop wordt de revalidatie aangepast, zodat u altijd op het juiste niveau traint.

Rugrevalidatie bestaat uit oefenvormen die u in onze praktijk, onder begeleiding van een fysio- of manueel therapeut uitvoert, maar ook uit  huiswerkoefeningen. Het is van belang deze huiswerkoefeningen thuis te blijven uitvoeren, voor een zo optimaal mogelijke training van uw rug.

Fysiotherapie Michielsen beschikt over moderne fitnessapparatuur en een breed scala aan oefenmaterialen om een afwisselende en effectieve training te kunnen bieden.

Voor wie is deze revalidatie geschikt?
In principe komt iedereen met langdurige lage rugklachten in aanmerking voor rugrevalidatie. In overleg met uw fysiotherapeut kan de training worden opgestart. Controleer voordat u een afspraak maakt uw zorgverzekering.